شما اینجا هستید

اخبار » لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای مقابله با کشتار غیرمجاز

کرمانشاه_ معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای مقابله با کشتار غیرمجاز در این استان تاکید کرد.

به گزارش انتهاج، شاهرخ یارویسی ظهر امروز پنج شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: نقش دامپزشکی در دو بعد بهداشتی و اقتصادی نقش بسزایی است و خدمات زیادی را به این دو حوزه ارائه می کند.

وی افزود: دامپزشکی در بعد اقتصادی حافظ سرمایه عظیمی در کشور است که بعد از صنعت نفت قرار می گیرد و گردش مالی بسیار بالایی دارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به تولیدات حوزه دام و طیور ادامه داد: در سال بیش از ۲۵ میلیون قطعه جوجه ریزی، بیش از ۱۴ هزار تن آبزیان، ۲۲۰ هزار راس دام سنگین، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و ۲۴۱۰۰ راس دام تک سم در استان کرمانشاه تولید می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: دامپزشکی حافظ بهداشت این سرمایه نجومی است و در راستای پیشگیری از کشتار غیر مجاز و مقابله با مخاطرات این حوزه می جنگد.

وی تصریح کرد: در بحث بیماری های مشترک بین انسان و دام کل جمعیت دامی استان و کشور جامعه هدف ما هستند و ما با اقداماتی که ارائه می دهیم، سلامت فرآورده های غذایی با منشأ دامی را تأمین می‌کنیم.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه ما در شناساندن دامپزشکی خوب عمل نکرده‌ایم، تاکید کرد: می طلبد که رسانه ها با تلاش مضاعف نسبت به این موضوع اقدام کنند و معرفی خوبی از دامپزشکی داشته باشند.

این مسئول در خصوص اینکه کشتار غیر مجاز دام بیشتر در چه مناطقی از شهر کرمانشاه اتفاق می افتد نیز گفت: این اتفاق اغلب در مناطقی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند رخ می‌دهد و ما شاهد کشتار غیرمجاز دام در شهرکهایی چون دولت‌آباد و… هستیم.

یارویسی با بیان اینکه با رصد و پایش های صورت گرفته توسط ما هم اکنون این موضوع به حداقل رسیده است، تاکید کرد: اگر تمام ادارات مربوطه پای کار باشند ما نیز تمام‌قد در این زمینه آماده هستیم.

وی همچنین از نظارت بر اماکن، رستوران ها و موکب های های مسیر تردد زائران طی اربعین امسال خبر داد و گفت: ۱۳ تیم دامپزشکی در این زمینه پای کار خواهند بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان