شما اینجا هستید

اخبار » فعال شدن موکب های سلامت در زاهدان و میرجاوه

زاهدان – رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از علاقه مندان خدمت به زوار اربعین در حوزه سلامت دعوت می شود تا جهت هماهنگی لازم به مرکز اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه مراجعه کنند.

به گزارش انتهاج، سید محمد هاشمی شهری ، اظهار داشت: امسال نیز استان سیستان و بلوچستان از برکات میزبانی زوّار ارجمند اربعین از کشور پاکستان و سایر کشورهای شبه قاره هند بهره مند می شود.

وی افزود: از همین رو از تمامی داوطلبان حوزه سلامت و علاقه مندان به خدمت زوار دعوت می شود تا جهت هماهنگی لازم به مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مراجعه کنند و یا در ساعات اداری با شماره تلفن (۳۳۲۱۳۶۰۹ -۰۵۴) تماس حاصل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: تخصص های اصلی مورد نیاز به عنوان «خادم افتخاری سلامت» شامل؛ پزشک، دندانپزشک، داروساز، پرستار، ماما و سایر کارشناسان بهداشتی و درمانی مانند بهداشت محیط، مبارزه با بیماری ها، بهداشت خانواده، اتاق عمل، هوشبری، علوم آزمایشگاهی، تغذیه، بینایی سنجی، بهیار، کاردان بهداشتی و همچنین مترجم زبان اردو است.

وی گفت: طی چند سال اخیر حجم و دامنه فعالیت مرکز سلامت مستقر در پایانه مرزی میرجاوه و زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان با حضور همکاران پزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس بیماری‌ها و همکاران بهورز به نحو قابل‌توجهی افزایش‌یافته است.

هاشمی شهری بیان داشت: همچنین معاونت بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز علاوه بر مشارکت جدی در تأمین نیازهای تخصصی، نیروی انسانی، دارو و تجهیزات، همچون سال‌های گذشته چند دستگاه آمبولانس را به پایانه مرزی اعزام می‌کند.

وی تصریح کرد: شناسایی موارد ابتلا به بیماری‌هایی مثل مالاریا و التور از دیگر اقداماتی است که در بدو ورود برای این زائران گرامی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) افتخار و سعادتی بزرگ است، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده خدمت‌رسانی درزمینهٔ خدمات بهداشتی و درمانی تا آخرین نفر از زائرانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را داشته باشند، ادامه دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان