شما اینجا هستید

اخبار » فروش مدارس خلاف قانون است
فروش مدارس خلاف قانون است

فروش مدارس خلاف قانون است نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در ۶ سال گذشته تمام تلاش خود را برای فروش مدارس انجام داده که این کار خلاف قانون است.
حمیدرضا حاجی بابایی، در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس از بجنورد در خصوص گسترش خصوصی شدن مدارس اظهار کرد: مجلس در برنامه ششم ۴ بار تأکید کرده که خصوصی شدن مدارس ممنوع است اما اتفاق افتادن آن دست دولت است؛ دولت گاهی کارهایی می‌کند که در قانون نیست.
وی افزود: مجلس ناظر است و نظارت نیز می‌کنیم لذا جلوی بسیاری از خصوصی‌سازی‌ها گرفته‌شده اما بزرگ‌ترین خطر برای نظام تعلیم و تربیت خصوصی‌سازی مدارس است که دولت در ۶ سال گذشته تمام تلاش خود را برای فروش مدارس انجام داده است.
نماینده مجلس شورای اسلامی فروش مدارس را مغایر با قانون اساسی دانست و عنوان کرد: فروش مدارس همچنین مغایر با سند تحول بنیادین و اعتقادات دینی ماست اما متأسفانه عده‌ای به‌جای این‌که خصوصی‌سازی را از جاهای دیگر شروع کنند، از آموزش‌وپرورش آغاز می‌کنند و می‌گویند آموزش‌وپرورش هزینه دارد درحالی‌که درآمد این نهاد نیروی انسانی است.
وی در خصوص افزایش حقوق دانشجو معلمان نیز تصریح کرد:..

بجنورد – به گزارش انتهاج به نقل از فارس حمیدرضا حاجی بابایی در خصوص گسترش خصوصی شدن مدارس اظهار کرد: مجلس در برنامه ششم ۴ بار تأکید کرده که خصوصی شدن مدارس ممنوع است اما اتفاق افتادن آن دست دولت است؛ دولت گاهی کارهایی می‌کند که در قانون نیست.

وی افزود: مجلس ناظر است و نظارت نیز می‌کنیم لذا جلوی بسیاری از خصوصی‌ سازی‌ها گرفته‌شده اما بزرگ‌ترین خطر برای نظام تعلیم و تربیت خصوصی‌سازی مدارس است که دولت در ۶ سال گذشته تمام تلاش خود را برای فروش مدارس انجام داده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی فروش مدارس را مغایر با قانون اساسی دانست و عنوان کرد: فروش مدارس همچنین مغایر با سند تحول بنیادین و اعتقادات دینی ماست اما متأسفانه عده‌ای به‌جای این‌که خصوصی‌سازی را از جاهای دیگر شروع کنند، از آموزش‌وپرورش آغاز می‌کنند و می‌گویند آموزش‌ و پرورش هزینه دارد درحالی‌که درآمد این نهاد نیروی انسانی است.

وی در خصوص افزایش حقوق دانشجو معلمان نیز تصریح کرد: دیوان عدالت اداری نامه‌ای به آموزش‌وپرورش مبنی برافزایش حقوق از ابتدای سال ۹۸ ارسال کرده و به‌محض ابلاغ حقوق دانشجو معلمان افزوده می‌شود.

حاجی بابایی در پایان به موضوع افزایش حقوق نیز گریزی زد و گفت: دولت در برخی حقوق بالا همسان‌سازی درستی انجام نداده و دراین‌بین کار غیرقانونی انجام‌شده است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان