شما اینجا هستید

اخبار » صدور ۴ کیفر خواست جدید شاکیان پرونده پرهام

گرگان- در دومین جلسه دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلال‌گران نظام اقتصادی مستقر در گلستان از افزایش تعداد شاکیان و صدور چهار کیفرخواست جدید خبر داده شد.

به گزارشانتهاج، صبح چهارشنبه دومین جلسه دادگاه علنی ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلال گران اقتصادی مستقر در گلستان معروف به شرکت لیزینگ خودرو «پرهام» مانند جلسه نخست با ۱۵ دقیقه تأخیر آغاز شد.

تفاوت اصلی جلسه دوم با جلسه صبح یکشنبه در این بود که در جلسه دیگر از شلوغی و ازدحام شاکیان خبری نبود و اکثر صندلی های سالن خالی بود؛ تعداد محدود شاکیان حاضر در جلسه هم معتقد بودند اگر شاکیان هم در جلسه های بعد حضور نیابند دادستان به عنوان مدعی العموم از حق شاکیان تمام قد دفاع می کند.

در این جلسه لباس هر سه متهم این پرونده یکی بود و دیگر برای حاضران سوال ایجاد نشد که چرا لباس یکی از متهمان پرونده با بقیه متفاوت است.

همچنین در جلسه دوم برخلاف جلسه نخست وقتی وقت دادگاه در اختیار سیداحمد میرمحمدی متهم ردیف اول این پرونده قرار گرفت تا دفاعیات خود را اعلام کند و به پاسخ رئیس دادگاه پاسخ دهد، قاضی پرونده دستور داد پابند متهمان از پای آن ها باز شود.

در این جلسه ابتدا رئیس دادگاه خطاب به متهمان و حاضران ضمن یادآوری اینکه جلسه علنی است و رئیس دادگاه می تواند برای برهم زنندگان نظم جلسه دادگاه بین یک تا پنج روز حبس تعیین کند، اظهار کرد: حسب محتویات پرونده و تحقیقات هیچ ارتباط کاری بین متهمان با نهادهای نظامی انتظامی و امنیتی و همچنین دستگاه های اجرایی وجود نداشته و حتی برادران قوانلو شرکتی در اداره ثبت و اسناد ثبت نکرده اند.

 

حجت الاسلام محمدرضا مزیدی با اشاره به اینکه این حرف ها مستند نیست و اعتباری ندارد، افزود: خود متهمان هم سابقه خدمت در دستگاه های نظامی و انتظامی نداشته اند و خود متهم ردیف اول هم به صراحت در دادگاه نخست اعلام کرده است.

وی ادامه داد: درخواست ما از همه وکلا و شکات این است که در چارچوب پرونده و کیفرخواست صحبت کرده و از بیان مطالب خارج از آن امتناع کنند.

قاضی مزیدی اضافه کرد: در جلسه قبل یکی از متهم ردیف اول و وکلا درباره فرد واسطه و حلقه مفقوده ای این پرونده در سیستان و بلوچستان به نام (م.ب ) اسم آوردند که در این جلسه از وی دعوت کردیم تا در جلسه دادگاه حضور داشته باشند و حلقه گمشده ای در پرونده نباشد.

وی در پایان گفت: بعد از جلسه نخست دادگاه (یکشنبه هفته جاری) شکات جدیدی شکایت کردند و میزان مبلغ پرونده افزایش پیدا کرده که دادستان مرکز استان گلستان در این باره توضیح می دهد.

۷۴ شاکی جدید اضافه شد

در ادامه دادستان مرکز استان اظهار کرد: با توجه به کیفرخواستی که جلسه اول قرائت شد تعداد شاکیان پرونده دو هزار و ۷۳۳ نفر بود.

حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی یادآور شد: بر اساس کیفرخواست اولیه متهم ردیف اول این پرونده سید احمد میرمحمدی متهم به اخذ وجوه کلان از مردم به مبلغ بیش از ۱۳۰ میلیارد و ۹۳میلیون تومان است.

وی افزود: متهمان ردیف دوم و سوم، مهدی و نادر قوانلو هم به جمع آوری غیرقانونی وجوه به مبلغی بیش از ۹۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در گلستان از مردم متهم هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ادامه داد: علاوه بر کیفرخواست اولیه، دو کیفرخواست در آزادشهر و دو کیفرخواست جدید در مرکز استان تهیه شده و شکات جدیدی نیز به این پرونده اضافه شده است.

 

وی اضافه کرد: در یکی از کیفرخواست‌ها که ۳۷ شاکی وجود دارد که یک شاکی مربوط به متهم ردیف اول و ۳۶ شاکی مربوط به متهمان ردیف دوم و سوم هستند.

حجت‌الاسلام سیدحسینی خاطرنشان کرد: همچنین تعدادی از شاکیان هم به شکایت منع تعقیب صادر شده اعتراض کرده اند که این مورد به دادگاه جرائم خاص ارجاع و برای ۱۶ نفر قرار جلب دادرسی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۴ شاکی جدید به این پرونده اضافه شده است، بیان کرد: تعداد شکات به دو هزار و ۸۰۸ نفر افزایش یافته و مبلغ شاکیان استان گلستان از حدود ۹۷ میلیارد تومان به بیش از ۱۰۵ میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومان و شاکیان استان سیستان و بلوچستان از متهم ردیف اول هم از حدود ۱۳۰ میلیارد تومان به ۱۶۳ میلیارد و ۷۳۸ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته دادستان مرکز استان از مجموع شکایت های جدید پنج میلیارد تومان به اتهامات براداران قوانلو و ۵۰۸ میلیون تومان به اتهامات متهم ردیف اول میرمحمدی افزوده شده است.

بقیه وقت جلسه دوم دادگاه پرهام هم به بررسی و پرشش و پاسخ مراودات مالی برادران قوانلو میرمحمدی با مردم استان گلستان و سیستان و بلوچستان و نحوه نقل و انتقال پول و خودرو و لوازم یدکی و … گذشت و در نهایت پس از حدود سه ساعت جلسه دوم هم به پایان رسید و ادامه روند بررسی پرونده ۳۳ هزار صفحه ای و ۲۶۰ جلیدی پرهام به یکشنبه آینده موکول شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان