شما اینجا هستید

اخبار » راه اندازی سوله بزرگ فرش در شیروان

شیروان – فرماندار شیروان از راه اندازی سوله بزرگ فرش در این شهرستان خبر داد.

امین رضا مرآتی فرماندار شهرستان شیروان امروز در گفتگو با خبرنگار انتهاج با بیان اینکه شیروان از بافنده های زیادی برخوردار است، اظهار کرد: با توجه به اینکه صادرات فرش در کشور دچار مشکل شده اما با شرکت فرش ایران، زیر مجموعه موسسه اقتصادی ملل تفاهم نامه ای منعقد کرده ایم.

مرآتی افزود: پیرو این تفاهم نامه به زودی سوله فرش بزرگی در شیروان راه اندازی می شود که در گام نخست ۱۰۰ بافنده و برای گام دوم نیز همین میزان نیرو مشغول به فعالیت می شوند.

وی تصریح کرد: راه اندازی سوله فرش می تواند اتفاق های خوبی را برای خراسان شمالی و شهرستان شیروان دربر داشته و صنعت فرش را رونق دهد.

فرماندار شیروان اضافه کرد: همچنین راه اندازی موزه فرش می تواند کمک بزرگی در زمینه رونق فرش دست بافت خراسان شمالی داشته باشد.

مرآتی گفت: باتوجه به اینکه مسافران برای سفر به مشهد مقدس و شمال کشور از مرکز شیروان عبور می کنند این شهر موقعیت مناسبی برای راه اندازی و معرفی موزه فرش در خراسان شمالی بشمار می رود.

وی عنوان کرد: فرش دست بافت در شیروان سابقه بالایی دارد به طوری که روستاییان از طریق تولید فرش دست بافت امرار معاش و بانوان نیز به وسیله این هنر به درآمدزایی خانواده خود کمک می کنند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان