شما اینجا هستید

اخبار » سرانه فضای ورزشی بانوان خراسان شمالی صفر است

بجنورد-به گزارش انتهاج به نقل از ایرنا، فرانک سرایی رئیس گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: زیر ساخت ها در حوزه ورزش ویژه بانوان در این استان بسیار ضعیف است و هیچ مجموعه ای یا یک سالن ویژه برای این قشر در استان وجود ندارد.

وی افزود: خراسان شمالی تنها استانی است که در سطح کشور از نظر ورزش در حوزه بانوان فقیر است چرا که هیج اماکنی برای بانوان به صورت اختصاص تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات زیر ساختی و محدودیت ها ورزش بانوان دارای ظرفیت و پتانسیل است گفت: در اولین اعزام مسابقات المپیاد استعداد های برتر دو مدال برنز کسب کردیم که سه نفر به اردوهای نخبگان دعوت شدند، این اردوها ادامه دارد.

سرایی خواستار توجه به مجوعه های ورزشی بانوان در این استان شد و افزود: با ایجاد سالن های ویژه بخشی از ورزش مشکلات بانوان برطرف خواهد شد.

وی اظهار داشت: در برخی از رشته ها نیز از جمله دوچرخه سواری به علت مسائل فرهنگی در این استان نمی توانیم بپردازیم این در صورتی است که در این رشته مدال های کشوری از آن خود کرده ایم، مقام سوم کشوری در رشته دوچرخه سواری از آن خراسان شمالی است.

محدودیت های زمانی

وی افزود: هم اکنون زنان ورزشکار این استان به صورت مشترک از مجموعه های ورزشی آقایان استفاده می کنند که محدودیت زمانی نیز یکی از مشکلات این قشر است.

وی اظهارداشت: هم اکنون بانوان ورزش کار استان برای تمرین با کمبود شدید فضا مواجه هستند.

اعتبارات قهرمانی ویژه بانوان وجود ندارد 

رئیس گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی با بیان اینکه اعتبارات قهرمانی ویژه بانوان در این استان وجود ندارد گفت: اعتبارات این بخش سرجمع است که بیشتر در حوزه آقایان هزینه می شود.

سرایی اظهار داشت: در رشته های کوراش، کوهنوردی و سنگ نوردی ظرفیت و پتانسیل برای قهرمانی وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر ۱۱ هزار نفر ورزشکار زن که دارای بیمه هستند، ۳۵۰ هزار نفر در ورزش های همگانی و ۳۹ هزار نفر در ورزش روستایی در برنامه ها مشارکت می کنند.

در خراسان شمالی ۲۷ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۴۵ هیات ورزشی فعالیت دارند.

هم اکنون سرانه ورزشی این استان حدود نیم متر است که براساس آمارهای موجود، میانگین کشوری ۱.۲ متر است.

با بهره برداری از چندین پروژه نیمه تمام که در سال جاری خواهیم داشت این میزان به حدود ۶۳ سانتی متر افزایش می یابد که باز هم از میانگین کشوری بسیار عقب هستیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان