شما اینجا هستید

اخبار » الزام بهم پیوستگی سامانه های کشفیات کالا در استان

بجنورد – به گزارش انتهاج به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، ولی الله حیاتی در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت به عنوان دستگاه متولی در بازه زمانی دو ماهه موضوع اتصال و پیدایش سامانه های کشفیات کالا در استان را عملیاتی کند.

حیاتی افزود: در شرایط حساس کنونی کشور گندم یکی از کالاهای ضروری و استراتژیک کشور است و برنامه ریزی دشمنان اخلال در روند خرید، نگهداری و عرضه خارج از شبکه برنامه ریزی شده این کالای اساسی است بنابراین دستگاه های متولی در چارچوب ضوابط قانونی اعلام شده برای تامین گندم مورد نیاز استان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: در خرید گندم رعایت حال کشاورزان بسیار مهم است چرا که تعلل در خرید موجب بی رغبت آنان برای فروش خواهد شد. حیاتی مطرح کرد: بنابر گزارش های عرضه خارج از شبکه آرد در استان وجود دارد و همچنین سامانه عرضه آرد با دو چالش نبود تناسب توزیع با سرانه جمعیتی و فروش آرد در نانوایی ها به جای پخت روبرو است که باید این موضوعات بدون ایجاد نارضایتی اجتماعی مدیریت شود.

توزیع کود اوره به کشاورزان باید متناسب با سطح زیر کشت باشد

حیاتی خطاب به سازمان صمت استان دستور داد: اقلام اساسی باید بدون واسطه و با رعایت شان و کرامت به دست مردم برسد و با مدیریت شبکه توزیع کمبود کالای اساسی نداشته باشیم. معاون سیاسی استاندار خاطر نشان کرد: توزیع کود اوره به کشاورزان باید متناسب با سطح زیر کشت باشد و سازمان معاون سیاسی استاندار استان باید در توزیع کود اوره رابطه تنظیم شده ای داشته باشد.

ولی الله حیاتی افزود: کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان ها فعال شود و تا زمان ایجاد صرافی در استان باید اقدامات لازم برای جلوگیری از قاچاق ارز در دستور کار باشد. حیاتی اشاره داشت: در شرایطی هستیم که از نظر اقتصادی و مقوله قاچاق به شدت تحت فشار هستیم و تمام کشورها در برابر ما صف آرایی کرده اند و ما باید در این شرایط تنها بر اراده، مقاومت و برنامه ریزی دقیق خود تکیه کنیم.

وی تاکید کرد: تنها نباید به زمان، مقررات و ضوابط اداری اکتفا کرد و به بهانه نبود نیرو، امکانات و بودجه از شرایط حساس کنونی کشور غافل نشویم و اجازه ندهیم در چرخه اقتصادی کشور اخلال ایجاد شود و معیشت مردم تحت شعاع قرار گیرد.

بیشتر بخوانید :

رضایتمندی اجتماعی در سایه مسئولیت پذیری مدیران

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان