شما اینجا هستید

اخبار » خراسان شمالی در اربعین حسینی

بجنورد- اربعین است و شور حسین(ع) جان‌ها را می‌گدازد و می‌پردازد و عاشقان امام ایثار و شهادت در خراسان شمالی نیز با عزاداری‌های خود شهرها را سیاه‌پوش کردند و هیات‌ها و عزاداران در دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی گرد هم آمدند تا اوج ارادت خود را به امام‌حسین(ع) نشان دهند.

به گزارش انتهاج، سوگواران حسینی در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی هم در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی در چهملین روز از شهادت جانکاه امام حسین(ع) و اصحابش به سمت امامزاده عباس بن موسی بن جعفر(ع) حرکت کردند و تا اذان ظهر امروز به عزاداری پرداختند.

برای سهولت همایش جاماندگان اربعین حسینی برخی از مسیرهای منتهی به حرم  این امام زاده به روی خودروها بسته شد.

 

توزیع نذورات دسته های عزاداری

بجنوردی ها با توزیع نذورات خود دسته های عزاداری را همراهی و  علاوه بر آن با حضور بر قبور اموات خود و نثار فاتحه از درگذشتگان خود نیز یاد کردند.

در دیگر شهرهای خراسان شمالی نیز همزمان با اربعین حسینی، مراسم دسته روی و زنجیرزنی هیات های مذهبی خراسان شمالی به سمت امامزادگان شاخص و گلزار شهدای شهرها و روستاها انجام شد.

این مراسم که تا اذان ظهر ادامه داشت و با اطعام عزاداران و برپایی ایستگاه های صلواتی در مسیرهای دسته روی در بجنورد و دیگر شهرستان ها همراه بود.

هم چنین ۲۱ هزار و ۵۸۷ عاشق از خراسان شمالی امروز در اربعین حسین (ع) در کربلایند تا حسینی شوند.

از مجموع این تعداد ۱۳ هزار و ۷۴۸ نفر را مردان و هفت هزار و ۸۳۹ نفر را زنان تشکیل می دهند.

بیشترین عاشقان  اعزامی با ۹ هزار و ۲۱۳ نفر از بجنورد، دو هزار و ۹۵۳ نفر از اسفراین، دو هزار و ۳۸۰ نفر از آشخانه و دو هزار و ۳۵۰ نفر از شهرستان شیروان هستند.

زائران سال گذشته اربعین در خراسان شمالی ۹ هزار و ۸۴۷ نفر اعلام شد و امسال این رقم بیش از ۲۱ هزار عاشق شده است.

۷۵ درصد از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی این استان به جابه‌جایی زائران اربعین اختصاص یافته است که بر این اساس ۱۰۵ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران اربعین تدارک دیده شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان