شما اینجا هستید

اخبار » حفظ جوانان در برابر حملات فضای مجازی با انس با قرآن
گروه : اخبار , استانها , قم

قم – یکی از مراجع تقلید شیعیان انس با قرآن را نگهبان جوانان در برابر حملات فضای مجازی دانست و گفت: فضای مجازی به تقوا، عفت و ایمان جوانان ما حمله می‌کند.

به گزارش انتهاج، آیت الله العظمی جعفر سبحانی عصر پنج‌شنبه در آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان که در سالن امین دارولایه قم برگزار شد، گفت: امروز فضای مجازی به تقوا، عفت و ایمان جوانان ما حمله می‌کند و ما در مقابل آن‌ها باید یک حافظ و نگهبان داشته باشیم و انس با قرآن بهترین نگهبان است.

وی گفت: بعضی از انبیاء الهی دارای معجزات تکوینی بودند از جمله عصاء حضرت موسی(ع) معجزه خارجی بود و معجزه حضرت عیسی(ع) نیز تکوینی بود و بیماران صعب العلاج را شفا می‌داد اما هنگامی که به رسول خاتم(ص) می‌رسیم معجزه آن حضرت تدوینی است.

معجزات انبیاء متناسب با شرایط زمان بود

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه معجزه هر پیامبر متناسب با آن زمان بوده است، گفت: در زمان رسول اکرم(ص) نیز مسئله کتابت، شعر و فن مطرح بود البته دین و شریعت پیامبر اکرم(ص) با دیگر پیامبران فرق داشت، شرایع آنان موقت و محدود بود اما شریعت پیامبر اکرم(ص) دائم و پیوسته بود پس لازم بود معجزه نیز دائم باشد و اگر پیغمبر اکرم(ص) نیز از معجزات تکوینی استفاده می‌کرد موقت می‌شد و برای پیوسته بودن اسلام خداوند کتاب را بر ایشان نازل کرد.

وی بیان کرد: شریعت دائم معجزه دائم و نامحدود لازم دارد و اکنون قرآن معجزه نامحدود است و نکته دیگر اینکه در تمام دنیا هر عملی برای خود یک محدودیت دارد اما وجود و فعل خداوند نامحدود است و قرآن یک چنین حالتی دارد پس قرآن از نظر حقایق نامحدود و باید فعل خدا که قرآن است نیز نامحدود باشد و در حقیقت نوعی نهایت ناپذیری دارد و این نوعی شباهت بین ذات خدا و فعل اوست.

آیت الله سبحانی با اشاره به حقیقت‌های نامحدود قرآن کریم، گفت: اکنون بعد از ۱۴ قرن اگر همه تفاسیری که از قرآن نوشته شده است را جمع کنیم کتابخانه‌ای بزرگ جمع می‌شود که هنوز ادامه دارد و اکنون شاهدیم که مفسرین هنوز کار می‌کنند و چیزهایی درک می‌کنند که به دلیل نهایت ناپذیری قرآن است و این از ویژگی‌های قرآن است.

وی ادامه داد: البته باید توجه کرد که تفاسیر موجود فقط درها را به روی ما باز کردند و هنوز جای دریافت حقایق وجود دارد و علماء مفسرینی تربیت می‌کنند که هر روز حقیقت تازه‌ای در می‌یابند که دانشمندان بعد از سال‌ها مطالعه به آن دست می‌یابند.

لزوم بکار گیری واحد قرائت صحیح قرآن در همه دانشگاهها

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: باخبر شدیم که قرائت صحیح قرآن یکی از موارد دریافت مدرک در دانشگاه قم است و ما باید این را در تمام دانشگاه‌ها گسترش دهیم زیرا افرادی که با قرآن محشور و مانوس می‌شوند کمتر گناه می‌کند.

آیت الله سبحانی افزود: قرآن نوعی مصونیت به انسان می‌بخشد همچنین قرائت قرآن روزنه و دریچه‌ای برای فهم قرآن است و سبب می‌شود انسان فرد کاملی شود.

وی تصریح کرد: امروز فضای مجازی به تقوا، عفت و ایمان جوانان ما حمله می‌کند و ما در مقابل آن‌ها باید یک حافظ و نگهبان داشته باشیم و انس با قرآن بهترین نگهبان است.

در این مراسم از رتبه‌های برتر در ۶ رشته قرآنی همچنین معارف و اذان و احکام و هنری توسط آیت الله سبحانی و وزیر علوم و استاندار با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان