شما اینجا هستید

اخبار » ۴ مصدوم در پی آتش گرفتن واحد توزیع گاز ال.پی.جی

بجنورد- بروز آتش‌سوزی در یک واحد غیراستاندارد توزیع گاز ال.پی.جی در شهر بجنورد، چهار نفر را مصدوم کرد که سوختگی یکی از آنان شدید گزارش شده است.

به گزارش انتهاج، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بجنورد روز شنبه گفت: حادثه آتش سوزی در این واحد صبح امروز در محدوده منطقه «ناظرآباد» در غرب بجنورد رخ داد که در آن، ۲ تن از آتش نشانان و ۲ شهروند دچار سوختگی شدند.

مجید گریوانی اظهار داشت: علت این حادثه، استفاده از اتصالات غیراستاندارد عنوان شده که به دلیل مجاورت شیلنگ گاز با شعله روشن، آتش سوزی ایجاد شده است.

وی گفت: در این حادثه، یکی از شهروندان با انداختن پتو بر روی آتش، قصد مهار آتش را داشت اما این دخالت و اقدام غیرکارشناسی، سبب حادثه برای آتش نشانان شد که از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی شدند و البته سوختگی آنان خیلی حاد نیست.

وی گفت: یک زن و مرد مسافر هم در مجاورت این واحد ال.پی.جی، دچار سوختگی شدند که سوختگی مرد، بسیار شدید بود و برای درمان به بیمارستان منتقل شد.

فعالیت ۳۰ واحد توزیع گاز ال.پی.جی در استان

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد اظهار داشت: در مرکز استان، ۳۰ واحد توزیع گاز ال.پی.جی فعالیت دارند که هیچ کدام از این واحدها، استاندارد نیستند و ایمنی لازم را ندارند و در این زمینه بارها با مسئولان رایزنی و مکاتبه شده است اما جمع آوری این واحدها هنوز محقق نشده است.

گرویوانی با بیان اینکه این واحدها از هیچ نهاد و ارگانی مجوز فعالیت ندارند و به دیگر سخن هیچ ارگانی بر فعالیت این مراکز نظارت ندارد، اظهار داشت: این مراکز علاوه بر شارژ سیلندرهای مایع، نسبت به شارژ سیلندرهای خودروها مبادرت می‌کنند که این اقدام ایمنی افراد را به خطر می اندازد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد اظهار داشت: قانونگذار اهرم قوی و قانونی برای برخورد با این واحدهای ناایمن در اختیار آتش نشانی قرار نداده و در این باره دست آتش نشانی بسته است.

سازمان آتش نشانی بجنورد با پنج ایستگاه و ۸۶ نفر نیرو، به شهروندان مرکز استان خراسان شمالی خدمات دهی می کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان