شما اینجا هستید

اجتماعی » واردات سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن محصولات مشابه تولیدی شرکت لوله گستر

بجنورد – به گزارش انتهاج به نقل از ایرنا در گفت و گو با سیداحمد شارعی مقدم روز شنبه اظهار داشت: میزان واردات لوله‌های فلزی مطابق آمار گمرک در هشت سال اخیر حدود ۲ میلیون تن است که البته حدود ۴۰ درصد این لوله‌ها قابل تولید در شرکت لوله گستر و مشابه تولیدی شرکت لوله گستر است.

وی افزود: ظرفیت اسمی شرکت ببش از ۱۰۰ هزار تن و ظرفیت در دسترس شرکت حدود ۶۰ هزار تن است اما، میانگین تولیدات سالانه شرکت در سنوات اخیر حدود ۱۴ هزار تن بوده است.

عضو هیأت مدیره شرکت لوله گستر اسفراین گفت: با وجود بازار تقاضای بیش از ظرفیت لوله گستر متأسفانه مشکل اصلی شرکت در سال‌های گذشته نبود سفارش گذاری لازم برای محصولات لوله گستر و پرداخت مطالبات آن بوده که باعث توقفات متعدد خط تولید، تحمیل زیان و تضییع بیت المال شده بود.

وی خاطرنشان کرد: البته در سال ۹۸ با توجه به افزایش توانمندی‌های لوله گستر، افزایش قیمت ارز و شرایط سخت واردات امید است که شاهد رفع مشکلات شرکت در این زمینه باشیم.

شارعی مقدم افزود: واردات محصولات مشابه از خارج کشور باعث تعطیلی لوله گستر در سنوات قبل، تحمیل زیان و تضییع بیت المال شده به نحوی که در چند مرحله شرکت مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شد و در مواردی حقوق پرسنل با تأخیر متعدد پرداخت می‌شد.

وی تصریح کرد: این موضوع مشکلات اجتماعی را در سال‌های ۹۱ و ۹۲ برای شرکت بوجود آورد. در سطح استان هم با توجه به اینکه لوله گستر یکی‌از ۵ صنعت بزرگ‌استان است، توقف‌های خطوط تولید لوله گستر علاوه بر تبعات و مشکلات سیاسی و اجتماعی بوجود آمده استان را از منابع مالی و اقتصادی قابل ملاحظه‌ای که می‌توانست بر اقتصاد استان تأثیر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد محروم کرد.

شارعی مقدم گفت: شرکت لوله گستر در سال گذشته با ارتقای توانمندیهای خود علاوه بر تولید لوله‌های با استانداردهای بالاتر درون چاهی اقدام به تولید لوله‌های سطح الارضی (خطوط انتقال نفت) نمود که با این اقدامات علاوه بر توسعه سبد محصولات شرکت امکان اخذ سفارشات جدید و استفاده بیشتر از ظرفیت این مجموعه دولتی فرآهم آمد.

تامین محصولات با کیفیت داخلی

وی افزود: با توجه به اینکه در برخی از موارد سطح کیفی محصولات لوله گستر در حد محصولات برندهای معتبر اروپایی است، امید است با مجموعه اقدامات انجام شده بتوانیم بخش قابل توجهی از نیازهای شرکتهای نفتی با کالا و محصولات با کیفیت داخلی تأمین شود.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده و مذاکرات طولانی مدت با مشتریان به نظر می‌رسد در سال ۹۸ شاهد رونق تولید در شرکت لوله گستر باشیم ولی دغدغه اصلی مدیریت و هیأت مدیره در حال حاضر موضوع نوسازی ماشین آلات و ارتقای مداوم سطح کیفی به منظور پاسخگویی مناسب به نیاز مشتریان است.

مدیر مالی و عضو هیأت مدیره شرکت لوله گستر اسفراین گفت: برای تحقق این مهم نیاز به خرید بخشی از تجهیزات و ماشین آلات وجود دارد که انجام حمایت‌های لازم تأمین منابع مالی مورد نیاز از دغدغه‌های مدیریت شرکت است.

وی با بیان اینکه تنها راه افزایش رفاه عمومی همراه با افزایش امنیت و رفع معظلات اجتماعی توجه به تولیدات داخلی و بهبود فضای کسب و کار است افزود: با حمایت از تولید کنندگان داخلی علاوه بر افزایش شاخص‌های اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توان عزت و احترام را به مردم هدیه داد.

شارعی مقدم خاطرنشان کرد: کشوری که در آن از تولید حمایت نشود دولت باید هزینه‌های زیادی را برای رفع معضلات اجتماعی پرداخت کند به همین خاطر در بیشتر کشورها توجه ویژه ای به تولید داخلی وجود داشته و تأمین کنندگان و شرکت‌های تولیدی داخلی دارای اولویت‌های بیشتری نسبت به رقبای خارجی هستند.

وی افزود: شرایط نامساعد و مشکلات شرکت‌های تولیدی داخل کشور مبین آن است که در کشور ما، با وجود شعارها و اهداف تعیین شده در عمل توجه لازم به تولیدکنندگان داخلی و رفع مشکلات آنها وجود ندارد.

مدیر مالی و عضو هیأت مدیره شرکت لوله گستر اسفراین گفت: شرکتهای تولیدی علاوه بر مشکلاتی که در شرایط عدم ثبات اقتصادی با آن مواجه هستند در زمینه اخذ سفارشات و دریافت مطالبات خود نیز با مشکلات متعددی روبرو هستند درصورتیکه امکان ندارد کالایی به کشور وارد شود و قبلاً در مورد نحوه پرداخت مطمئن مطالبات فروشنده توافقات لازم حاصل نشده باشد.

شرکت لوله گستر اسفراین از شرکت‌های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و ۱۰۰ در صد دولتی است و این شرکت در زمینه تولید انواع لوله‌های جداری مورد نیاز برای استخراج نفت فعالیت می‌کند.

خریدار محصولات لوله گستر عمدتاً شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت و شرکت‌های پیمانکار فعال در زمینه حفاری چاه‌های نفت هستند.

بیشتر بخوانید:

تقویت و استحکام بخشی سپر کشور در برابر تحریم‌ها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان