شما اینجا هستید

اخبار » برگزاری استارتاپ انگور در خراسان شمالی

بجنورد – رئیس دانشگاه علمی و کاربردی خراسان شمالی از برگزاری استارتاپ انگور طی ماه آینده در بجنورد خبر داد.

به گزارش انتهاج، بادامی ظهر دیروز در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد با موضوع استارتاپ انگور گفت: یکی از رسالت های دانشگاه علمی و کاربردی تربیت نیروهای متخصص با مهارت در زمینه های مختلف مبتنی بر نیاز منطقه ای و محلی است.

وی با اشاره به برخی رشته های این دانشگاه در استان اظهار کرد: هم اکنون رشته تولید پسته در جاجرم و رشته زنبور عسل در شیروان فعال بوده و برای سال آینده هم در رشته پرورش اسب و فرش بافی دانشجو جذب خواهیم کرد.

بادامی با بیان اینکه خراسان شمالی پتاسیل قوی در بخش کشاورزی و دامپروری دارد، افزود: در حال حاضر این استان از ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشت انگور برخوردار بوده و تولید انگور در خراسان شمالی قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد‌.

وی از برگزاری استارتاپ انگور در ۲۸ و ۲۹ آبان امسال خبر داد و گفت: برگزاری این رویداد مهم و موثر در رشد اقتصادی استان، ۱۶ تیرماه امسال به تصویب کارگروه اقتصادی خراسان شمالی رسید.

 

انگور یکی از مهمترین پتانسیل های رشد اقتصاد کشاورزی استان

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر بجنورد نیز در این جلسه اظهار کرد: انگور یکی از مهمترین پتانسیل های رشد اقتصاد کشاورزی استان است که در سطح بیش از ۱۸ هزار هکتار کشت می شود.

امانی افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان در کشت این محصول اما هنوز کشت، برداشت و فروش آن به صورت سنتی انجام می شود که با تدبیرات لازم می توان این روند را به سمت روش های نوین سوق داد.

وی گفت: برگزاری برنامه هایی همچون استارتاپ در معرفی این محصول موثر بوده در نتیجه به اقتصاد مردم استان و شهر هم کمک می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان