شما اینجا هستید

اخبار » بررسی پرونده های دستگاه های اجرایی زنجان در سازمان بازرسی کشور

زنجان-رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: تعدادی از پرونده های دستگاه های اجرایی استان زنجان در سازمان بازرسی کل کشور در حال بررسی است.

به گزارش انتهاج، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی  به روند برخورد با مدیران ناکارآمد اشاره کرد و افزود: بحث برخورد با مدیران ناکارآمد موضوع تازه‌ای نیست. در مجموعه دستگاه قضایی، سازمانی به نام سازمان بازرسی کل کشور داریم که کار این سازمان، نظارت بر حسن جریان امور در دستگاه‌های اجرایی است.

وی تصریح کرد: اگر این سازمان تشخیص دهد، دستگاه اجرایی در انجام وظایف خود انحرافات، تخلفات و جرائمی مرتکب شده، رصد کرده و برخوردهای متفاوتی پیش‌بینی شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: اگر انحراف از جنس جرم نبوده و تخلف از جنس اداری باشد، مدیر را به امور تخلفات اداری معرفی کرده و یا تذکر داده می‌شود. همچنین اگر انحراف و جرمی اتفاق بیافتد، برای مدیر دستگاه اجرایی پرونده قضایی تشکیل شده و به دادسرای مرکز استان ارسال و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

صادقی‌نیارکی ابراز کرد: سازمان بازرسی را در استان زنجان فعال کردیم و دستور دادیم که وظیفه و ماموریت خود را به نحو مطلوب انجام دهد. وقتی می‌گوییم خدمت‌گزار مردم هستیم، باید در همه حوزه‌ها خدمات روان، خوب و درخور شأن به مردم ارائه کنیم.

وی افزود: اگر دستگاهی این خدمات را ارائه نداد و یا مرتکب جرم و کوتاهی شد، گناهش سنگین است و باید با آن برخورد شود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: در بحث مقابله با فساد و انحراف در دستگاه‌های اجرایی که جزو برنامه‌های اولویت‌دار قوه قضائیه تعریف شده، هیچ مسامحه‌ای نداریم.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه بارها رئیس قوه قضائیه، مبارزه با فسار را تبیین کرد و جزو برنامه‌های اولویت‌دار و جزو خط قرمز دستگاه قضا است، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید مردم را ولی‌نعمت خود دانسته و خود را خدمت‌گزار مردم بدانند و مسئولیت را امانت خود بدانند و در امانت خیانت نکنند؛ چرا که این مسئولیت فرصتی برای همه مسئولان است.

وی افزود: مسئولیت، امانت الهی است و باید با نگاه فرصتی به آن نگاه کرده و از آن برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه طی این مدت چندین مورد پرونده علیه برخی دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل و به برخی از این پرونده‌ها رسیدگی شده و تعدادی نیز در دست رسیدگی و تعدادی هم در جریان است، گفت: تعدادی از پرونده های دستگاه های اجرایی استان زنجان در سازمان بازرسی کل کشور در حال بررسی است.

صادقی نیارکی افزود: پرونده‌ها در حیطه اختلاس، رشوه، انحراف، تخلفات و جرایم از نوع دیگر بوده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان