شما اینجا هستید

آذربايجان شرقي » استفاده از ظرفیت های مردمی برای برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین

تبریز- جانشین قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مراسم پیاده‌روی اربعین با استفاده از ظرفیت‌های مردمی برگزار می‌شود.

به گزارش انتهاج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا غلامی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی آذربایجان شرقی که به مناسبت اربعین حسینی برگزار شد گفت: برای هر استان این افتخار است که خدمت گذار این حرکت و نهضت بوده و در خیمه امام حسین (ع) خدمت گذاری کند.

جانشین قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: نباید به اربعین با نگاه یک پیاده‌روی عادی و نگاه زیارتی عادی نگریست برکات و خدمات و اثراتی که این حرکت عظیم داشته و پیش می‌رود و زمینه‌ساز شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی است.

وی با اشاره بر فرمایش مقام معظم رهبری که پیاده‌روی اربعین می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی باشد ادامه داد: ظرفیتی که در سال گذشته از ۶۰ کشور جهان در این اجتماع باشکوه شرکت کردند که در جهان بی‌نظیر است.

 

وی افزود: این حرکت عظیم باید به مهدویت و ظهور منجی عالم بشریت ختم شده و یک افق و مسیر جدیدی را شکل دهد.

غلامی خاطرنشان کرد: این حرکت عظیم، یکی از سرمایه‌های بزرگ ماست که محصول زحمات شهدا و تمام کسانی است که درراه حق، جان خود را ازدست‌داده‌اند تا این مسیر اعتلا پیدا کند.

وی افزود: در سال جاری، عمده توجه و رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی، حرکت از مبدأ با کاروان همراه باروحانی است که یکی از راهبردهای اصلی در بحث اربعین است.

غلامی بیان کرد: خانواده یکی دیگر از اولویت‌های اصلی در بحث اربعین است چراکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری، امروزه دشمن بشریت روی خانواده سرمایه‌گذاری کرده است و ما اگر بخواهیم نظام و انقلاب را حفظ کنیم درگرو حفظ خانواده است که صورت می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: در بحث اربعین اقدام ویژه در حوزه خانواده در مسیر پیاده‌روی اربعین است که مسائل خانواده به سه زبان همراه با کارشناس پاسخگو در حوزه ارتقاء و تحکیم خانواده انجام می‌گیرد.

غلامی با تأکید بر برجسته کردن شهدای مدافع حرم به‌عنوان یک نقطه مشترک افزود: در اپلیکیشن اربعین، موضوعات اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع، نذورات موردتوجه قرارگرفته است و باید اربعین با ظرفیت‌های مردمی و توان مردمی انجام گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان